Sjeldent vært morsommere å lage en app!

Arve Egil Håbjørg - 11. januar 2017 - Lesetid 1 min

Gratulerer REMA 1000! Og gratulerer McCann Oslo og Designit Oslo. We did it! Sammen med en rekke andre. Æ har blitt tatt godt i mot av publikum og er allerede lastet ned over 250 000 ganger! Dette er også Shortcut AS utrolig stolte av! Ikke fordi vi er der det skjer eller fordi vi topper App Store-listene. Vi er stolte av å ha laget en app som endelig gjør det enkelt for vanlige butikkunder å forstå og benytte seg av et lojalitetsprogram. Æ krever ikke noe. Du bruker bankkortet ditt som før og får rabatten med en gang. Jepp! Blås i å måtte ta opp telefonen, eller appen. Ikke vent med å samle poeng eller kreditt. Du bruker appen uten å åpne den. Det er vi stolte av!

To helsider i Dagens Næringsliv

John Eivind Hallén - 27. oktober 2016 - Lesetid 5 min

Onsdag 26. og fredag 28. oktober har vi annonser i Dagens Næringsliv, hvor vi forteller stolt om en tanke vi har jobbet lenge med. Vi skal vokse. Masse. Vi skal ansette 100 personer til! Det betyr at vi går fra 38 til 138. En enorm økning. Gøy! Spennende! Smart! Vi forklarer litt mer om hvordan vi jobber og hvorfor vi trenger å bli 100 i annonsetekstene, som du kan lese i sin helhet her.

#Rapportfail

31. mars 2016 - Lesetid 3 min

Kjære Forbrukerrådet, slutt å skremme med virkemidler à la flåttsommer. Noen apper bør vi holde oss unna, i likhet med enkelte bøker, nettsteder og filmer, men apper flest er ikke farlige – så ikke lur oss til å tro det!

Difi misforstår suksesskriteriene til App Store

John Eivind Hallén - 4. februar 2016 - Lesetid 2 min

Jeg har fulgt diskusjonen mellom Geir Amsjø, Christin Gorman, Johannes Brodwall og Difi/Digitaliseringsrådet med interesse, og er glad for at sistnevnte ser ut til å være enige med førstnevnte i behovet for å lytte til fagfolk og brukere i sitt arbeid med offentlig digitalisering. Fint, da har vi det aller viktigste på plass.

Vi er der allerede

John Eivind Hallén - 4. januar 2016 - Lesetid 4 min

Hvorfor deler vi persondata ukritisk med aktører som utnytter den til egen vinning, samtidig som vi ikke stoler på motivasjonen til Posten, Ruter og Telenor?

Er all iPhone-oppmerksomhet god oppmerksomhet?

John Eivind Hallén - 8. september 2010 - Lesetid 5 min

Flere av de dyktigste, norske iPhone-utviklerne møttes tirsdag forrige uke for å snakke om det de gjør best. Men i tillegg til å snakke om seg selv, nevnte flere den fallgruven som finnes når man lager dårlige apper. En ren reklame-app. Og flere eksempler ble vist. Det ble sagt at en slik app virker mot sin hensikt, og ødelegger for merkevaren. Stemmer det?

Jo flere feil, jo bedre løsning

John Eivind Hallén - 18. januar 2008 - Lesetid 4 min

I Shortcut er vi ikke redde for å gjøre feil, selv om vi gir råd, skriver kode og alt skal fungere. Vi er redde for å ikke gjøre feil. Og heldigvis er vi ikke alene om å ha det slik…